Relacje inwestorskie
Newsletter
Bądź na bieżąco z informacjami!
informacje handlowe
relacje inwestorskie
Prasa o nas

Nadchodzi gorący okres w branży


Z miesiąca na miesiąc poprawiamy wyniki – mówi Wojciech Rybka, prezes Drozapolu-Profil.

Jakie wyniki osiągnął Drozapol-Profil w I półroczu 2010 r.?

Pierwsze półrocze zakończyliśmy bardzo dobrym wynikiem, dużo lepszym niż można było oczekiwać jeszcze na początku marca. Po pierwszym kwartale, w którym wyszliśmy na plus, przyszedł jeszcze lepszy okres. Zyski okazały się wyższe od zaplanowanych. Złożyły się na to zarówno bardzo dobre decyzje strategiczne podjęte przez zarząd, zawarte kontrakty z dostawcami, umiejętność wykorzystania dobrej koniunktury i wzrost sprzedaży przy znacznym, w porównaniu z poprzednim rokiem, obniżeniu kosztów własnych, bardzo znaczny wzrost wydajności i zyskowności produkcji, zwłaszcza profili zamkniętych, no i oczywiście wielkie zaangażowanie wszystkich pracowników firmy. Bez ciężkiej pracy naszych pracowników, nie udałoby się bowiem realizować nawet najlepszej strategii i umiejętnie wykorzystać nadarzające się okazje.

Branża stalowa szykuje się do kluczowego okresu w każdym roku – jesieni. Jak, Pana zdaniem, będzie kształtowała się koniunktura w najbliższych tygodniach?

Po pewnym zastoju w czerwcu i lipcu, które i tak moim zdaniem należały do udanych, widać coraz większy ruch i zwiększone zapotrzebowanie na wyroby hutnicze. Rosną ceny, zaczyna brakować niektórych asortymentów zwłaszcza w wyrobach płaskich, ale i prętach. Ograniczenia w produkcji hut dopełniają obrazu branży. Według mnie czekają nas kolejne podwyżki, tym bardziej, że w sierpniu ceny złomu znacznie poszły w górę. Zapowiada się zatem gorący koniec lata i początek jesieni w branży. Nasza firma liczy na kolejne zyski w tym okresie. Wyniki lipca i sierpnia tylko potwierdzają te oczekiwania.

Jak przebiega realizacja zmodyfikowanej strategii Drozapolu-Profil polegającej na poszukiwaniu partnerów biznesowych oraz wchodzeniu w nowe obszary biznesowe?

W pierwszym półroczu skupiliśmy się m.in. na wzroście efektywności produkcji profili zamkniętych w naszym zakładzie produkcyjnym w Bydgoszczy. Po zmianach organizacyjnych, rezygnacji z produkcji profili okiennych z blachy ocynkowanej na rzecz produkcji profili czarnych, nasza wydajność wzrosła prawie dwukrotnie. Asortyment ten staje się jednym z głównych, po wyrobach płaskich i prętach, źródeł zysku. Z kwartału na kwartał rośnie udział produkcji własnej w całej sprzedaży firmy. Na nasze wyroby znajdujemy coraz szersze grono odbiorców. Zaczynamy zaopatrywać w profile nie tylko małe i średnie hurtownie, końcowych odbiorców ale i duże i bardzo duże firmy dystrybucyjne. Zamierzamy dalej rozwijać sieć dystrybucyjną profili czarnych. Z miesiąca na miesiąc zwiększamy liczbę lokalnych i regionalnych dystrybutorów odbierających systematycznie nasze wyroby.
Poza tym, zgodnie z założoną strategią, w ramach projektu, nazwanego roboczo Polskie Składy Stali udało się pozyskać w pierwszym półroczu prawie 100 nowych odbiorców do współpracy strategicznej z naszą firmą. Są to firmy nie tylko kupujące wyroby płaskie, ale i pręty zbrojeniowe, profile, kształtowniki oraz zbrojenia budowlane. Dla części z nich staliśmy się kluczowym, sprawdzonym, wiarygodnym dostawcą. W tej grupie pozyskaliśmy sporo firm handlowych, ale także końcowych odbiorców, producentów, firmy budowlane, montażowe czy konstrukcyjne. Obsługujemy też coraz więcej inwestycji realizowanych przez gminy. Udało się nam, zgodnie z założeniami, wypełnić lukę po dystrybutorach, którzy w wyniku kryzysu ograniczyli działalność lub wypadli z rynku. My z kryzysu wyszliśmy wzmocnieni. Wykorzystaliśmy ten czas do zmian organizacyjnych, ograniczenia kosztów, restrukturyzacji i wyszkolenia kadry. Każdy kolejny miesiąc przynosi nam wzrost liczby nowych klientów i kolejne zyski. Rozwój organiczny, do którego powróciliśmy, daje zamierzone efekty.
Nie tracimy jednak z pola widzenia możliwości innych form rozwoju. Przygotowujemy się do dużej inwestycji w Bydgoszczy, konsultujemy z potencjalnymi partnerami możliwość i celowość wspólnych przedsięwzięć w centrum handlowe lub logistyczne na naszym gruncie przy drodze krajowej Bydgoszcz – Szczecin. Niektóre sprawy wymagają też uzgodnień z władzami miasta.

A co z zapowiadanymi powiązaniami kapitałowymi?

Jako spółka giełdowa jesteśmy otwarci na wszelkie możliwości rozwoju, które przyniosą konkretne korzyści. Procesy konsolidacji nie przebiegają ani szybko, ani łatwo. Niektóre takie transakcje w naszej branży, ale i innych w kraju i na świecie doprowadziły do poważnych kłopotów finansowych firmy przejmujące. Wyciągamy z tego wnioski, dokładnie analizujemy szanse i zagrożenia, jesteśmy w tym obszarze bardzo ostrożni. Jednak jeśli będzie taka okazja to na pewno podejmiemy stosowne działania.

Rozmawiał: AML


16.06.2010, www.puds.pl
Link został wysłany!

Kontakt dla inwestorów




zarzad@drozapol.pl
Tel:  +48  52 326-09-00

Nieprawidłowe dane
Akceptuję
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.
Czytaj więcej »